Sunday, January 25, 2009

ျမန္မာအလုပ္သမား ၁၇ ဦးကို လူမုိက္မ်ားက ၿခိမ္းေျခာက္

ျမင့္ေမာင္
ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ 21 2009


နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ)။ ။ မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕ရွိ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံုမွ ျမန္မာလုပ္သား ၁၇ ဦးသည္ အခ်ိန္ပိုေၾကးေပးရန္ ေတာင္းဆိုေနစဥ္ အလုပ္ရွင္က လူမုိက္မ်ား ေစလႊတ္ကာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း အလုပ္သမားမ်ားက ေျပာသည္။

Greater Versatile Garments အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံုတြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး ၁၅ ဦးႏွင့္ အမ်ဳိးသား ၂ ဦး၏ ေနအိမ္သို႔ အလုပ္ရွင္က ငွားရမ္းထားသည့္ လူ ၇ ဦးက ဓားျပၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ဇန္န၀ါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။

"က်မတို႔ သူတို႔လုပ္ခိုင္းတဲ့ စည္းကမ္းေတြအတိုင္း လိုက္လုပ္ေပးတယ္။ က်မတို႔ဘက္က ျပန္ေျပာလာေတာ့ သူေ႒းဘက္ကေန လူမိုက္ေတြဘာေတြ ထားတယ္။ အိမ္ကိုလာၿပီး ေသာ့ခတ္ထားတယ္။ ေရခ်ဳိးခြင့္ မရွိဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ညီမတို႔ဆီကို ဖုန္းရွိလားဆိုၿပီးေတာ့ ညီမကို နားရင္းကို ၂ ခ်က္၊ ၃ ခ်က္ ႐ိုက္္တယ္္။ ဖုန္းေတြ ဘာေတြရွာေတာ့ တကိုယ္လံုးကို လက္ေတြနဲ႔ႏႈိက္ၿပီး ရွာတယ္" ဟု ကာယကံရွင္ ျမန္မာအလုပ္သမတဦးက မဇၥ်ိမကုိ ေျပာသည္။

ကိုယ္တုိင္ၾကံဳေတြ႔ရသူ အျခား အမ်ဳိးသားတဦးကလည္း "က်ေနာ္တို႔ ၁၇ ေယာက္ အတူေနပါတယ္။ သူေ႒းက လူမိုက္ေတြေခၚၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို ဓားေတြနဲ႔ ေထာက္ထားတယ္။ လူမိုက္ေတြက ၇ ေယာက္ ရွိတယ္။ မိန္းကေလးေတြကို ေဘာင္းဘီအိတ္ေတြကို ႏႈိက္တယ္။ " ဟု ေျပာသည္။

အိမ္တြင္းမႈ အထည္ခ်ဳပ္ စက္႐ုံတြင္ အခ်ိန္ပိုေၾကးမေပးဘဲ လုပ္ခလစာကို သီတင္းပတ္ႏွစ္ပတ္ခန့္ၾကာေနာက္က်မွေပး၍ ကန့္ကြက္ခဲ့ၾကသည္ဟု အလုပ္သမားမ်ားက ေျပာသည္။

အလုပ္ရွင္ ျဖစ္သူ Mr. Kuma ကေတာ့ အလုပ္သမားမ်ားေျပာၾကားခ်က္ကို ယတိျပတ္ျငင္းဆန္လိုက္ျပီး ပံုမွန္လစာေပးသည္ဟု ဆုိသည္။

Mr. Kuma က " လခႏွင့္ အခ်ိန္ပို လုပ္အားခနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ မေပးဘူးဆိုတာလည္း မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္စီမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္သူေတြက ႏိုင္ငံသားကပ္ျပားေတြ ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ့ သူေတြ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္ အလုပ္႐ုံမွာ ျပႆနာ တခုမွာ မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္အေနနဲ႔ လစာ အျပင္ အခ်ိန္ပို လုပ္အားခကိုလည္း ပံုမွန္ေပးပါတယ္"ဟု ေျပာသည္။

သူက "က်ေနာ့္အလုပ္႐ုံမွာ ျမန္မာအလုပ္သမား ၁၀ ေယာက္ရွိပါတယ္။ အခု က်ေနာ္စက္႐ုံက တ႐ုတ္ ႏွစ္သစ္ကူးနီးတဲ့အတြက္ အခု ပိတ္ထားပါတယ္။ က်ေနာ္ အလုပ္သမားေတြကို ပိုက္ဆံ မေပးဘူးဆိုရင္ သူတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဘယ္လို ပိုက္ဆံ ပို႔ႏိုင္မလဲ။ က်ေနာ္ ပိုက္ဆံေပးလို႔သာ သူတို႔ ေငြပို႔ ႏိုင္တာျဖစ္တယ္" ဟု ေျပာသည္။

ကြာလာလမ္ပူအေျခစိုက္ ျမန္မာအလုပ္သမား အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ေကာ္မတီမွ

တာ၀န္ခံတဦးျဖစ္သူ ကိုစည္သူေမာင္က ''က်ေနာ္တို႔ အေထာက္အထား အခ်က္အလက္ေတြ စံုသြားၿပီေလ။ အလုပ္သမားဌာနက အေၾကာင္းျပန္စာ လာလို႔ရွိရင္ တရားစြဲဆိုဖို႔ လုပ္ေနပါတယ္။ မေလးမွာရွိတဲ့ NGO အဖြဲ႔မ်ားရဲ႕ အကူအညီေတြကိုလည္း ေတာင္းခံထားပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ သံ႐ံုးကို အေၾကာင္းၾကားေတာ့ ဖုန္းမကိုင္ဘူး။ ဖုန္းကိုင္ေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔အသံ ၾကားေတာ့ ဖုန္းခ်သြားတယ္" ဟု ေျပာသည္။

" အဲဒီအိမ္မွာ လူမိုက္ေတြနဲ႔ ပိတ္ၿပီး ေလာင္ထားတယ္။ Kepong ကပ္ပံု ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္မွာ သူ႔ သူေဌးကေပးထားတဲ့ အိမ္မွာ ေနရတယ္။ အလုပ္ခ်ိန္ ခိုင္းတာေတြ မမွန္တာ၊ လစာေပးရမဲ႔ အခ်ိန္လည္း ပံုမွန္မေပးတဲ့ အတြက္ ေကာင္းမေလးက က်ေနာ္တို႔စီ တိုင္တာကေန စျဖစ္တယ္"ဟု သူက ထပ္ေျပာသည္။

No comments: